Templates WM - newsletter
Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE /wirtualnemedia.pl

RASP

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Beata Goczał

Wtorek, 23 grudnia 2025

Beata Goczał

Dziadek, który nauczył świat mówić „Hi”

Choć miała być kolejnym elementem platformy „Czego szukasz?”, świąteczna opowieść Allegro pod hasłem „English for beginners” z 2016 roku szybko przerosła wszystkie oczekiwania i zapisała się w annałach polskiego marketingu jako absolutny klasyk wzruszeń.

Trzyminutowy spot opowiadający o dziadku, który uczy się angielskiego, by móc porozmawiać ze swoją wnuczką mieszkającą za granicą, poruszył serca widzów nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie, zdobywając dziesiątki milionów wyświetleń i Lwa na festiwalu Cannes Lions.

To nie jest kolejna. świąteczna reklama, lecz kulturowy fenomen, który porusza ludzkie emocje na niespotykaną dotąd skalę. To prosta, ale zarazem uniwersalna opowieść o miłości i determinacji, którą rozumie każdy – niezależnie od kraju czy języka.

Dziś w moim "okładkowym" tekście z cyklu kultowych reklam wracam do kulisów powstania tego wyjątkowego spotu – od pierwszych karteczek z angielskimi słówkami, po moment, kiedy cały świat zamilkł, oglądając, jak jeden dziadek daje z siebie wszystko, by być bliżej tych, których kocha. Zapraszam do lektury.

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Miała być kolejną odsłoną platformy "Czego szukasz?", a stała się jedną z najbardziej poruszających reklam w historii polskiego (i nie tylko) marketingu. Świąteczny spot Allegro "English for beginners", inspirowany codziennymi historiami tysięcy polskich rodzin rozdzielonych emigracją, wzruszał widzów do łez i bił rekordy odsłon. Trafił też do zagranicznych serwisów informacyjnych i zdobył Cannes Lions. Przypominamy kulisy powstania jednej z najsłynniejszych polskich reklam.

więcej

Na Dzisiaj

Maciej Sojka doradza TVN

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Telewizja

Logo Paramount Skydance

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Telewizja

Likwidowany kanał MTV Live HD