Templates WM - newsletter
Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE / wirtualnemedia.pl

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Justyna Dąbrowska-Cydzik

CZWARTEK, 14 SIERPNIA 2025

"Niebieska platforma" wkracza na salony

"Mamo, a co to jest Only Fans? Tato, czy ja mogę tam założyć konto?" – ciekawe, ilu rodziców mogło usłyszeć od swoich dzieci to pytanie po obejrzeniu reklamy Urban Decay na TikToku lub Instagramie.

Marki uwielbiają ustami swoich prezesów i rzeczników opowiadać nam o tym, jak są etyczne, uczciwe, tolerancyjne, "budują lepszy świat", "wnoszą wartość", a ich kampanie "mają znaczący wpływ na otoczenie".

Warto jednak zderzyć te wielkoduszne deklaracje z czynami. A ostatnim przykładem jest zatrudnianie do reklamy dziewczyny, która internetową karierę robi na sprzedawaniu własnego ciała online.

Krytycy powiedzą oczywiście, że to świętoszkowate, a każdy może robić, co chce. Tylko czy wszystko, naprawdę wszystko, musi być nagradzane kontraktem za grube tysiące, jeśli tylko "dowozi zasięgi i konwersję"? Możliwe. Ale odpowiedzmy sobie w takim razie na pytanie, czy w reklamie o coś jeszcze chodzi, oprócz napędzania sprzedaży wszelkim kosztem?

A może to nieoczekiwany wpływ polityki na marketing? Sygnał, że "już można"? Skoro biała supremacja ostatnio przeszła (patrz American Eagle), to i promowanie gwiazdy quasi-porno przejdzie?

Zapraszam do przeczytania mojego tekstu “okładkowego”, w którym pochylam się z ekspertkami nad casem Urban Decay x Ari Kytsya.

Czy gwiazda filmów dla dorosłych powinna być twarzą znanej marki?

Twarzą produktów dla nastolatek Urban Decay została gwiazda OnlyFans, serwisu znanego głównie z tego, że jego użytkownicy nagrywają filmy dla dorosłych. Czy decyzja marki jest etyczna? – Uważam, że jest to demoralizujące – jednoznacznie ocenia Karina Hertel z Brandlift. – Taki wybór ambasadorki może być odczytany jako próba wywołania szumu kosztem wartości – uważa Żaneta Kurczyńska.

więcej

Na Dzisiaj

Polska Agencja Prasowa reaktywuje usługę sprzed lat [NASZ NEWS]

PRASA

Canal+ i Orange testują sprzedaż nowej usługi. „Strategiczne partnerstwo”

TELEWIZJA

Milionerzy Rachoń i Cenkiewicz. Dzięki książce promowanej w Republice