6 taktyk, które odblokowały +80 tys. w ecommerce (w 30 dni)
Newsletter o email marketingu dla ecommerce

Cześć,

Jeżeli szybko potrzebujesz dodatkowego przychodu w sklepie internetowym, oto kilka taktyk, które możesz zastosować. 

Te taktyki odblokowały dodatkowe 80 tys. przychodu w jednym sklepie w miesiąc:

Wyniki -1

Oto dokładnie co zrobiliśmy:

1. Popup i sekwencja powitalna.

Natychmiast uruchom popup, aby budować listę mailową. Do tych osób możesz później wysyłać newslettery i uruchamiać różne sekwencje automatyczne (porzucone koszyki, wizyty itd.). 

Popup powinien konwetować minimum 5%. Tutaj kilka porad, które pomogą Ci to osiągnąć.

Zbuduj sekwencję powitalną 3-4 maili. 

Jej celem jest przekonać osobę do pierwszego zakupu w sklepie. Wykorzystaj do tego maile: 

  • Mail 1: dostarczasz prezent obiecany za zapis do newslettera.
  • Mail 2: pokazujesz bestsellery i opinie zadowolonych klientów.
  • Mail 3: wysyłasz mail tekstowy (dla przełamania schematu) - krótko przypominasz USP i podpytujesz, czemu osoba zwleka z zakupem.
  • Mail 4: fomo - Twój prezent dziś wygasa.
  • (opcjonalnie) Mail 5: mail tekstowy - być może potrzebujesz jeszcze czasu, więc kod będzie aktywny jeszcze 48h. Jeśli masz pytania, odpisz.

2. Sekwencja na porzucone koszyki

Najpierw spróbuj przekonać osobę do dokończenia zakupów. Dostarczaj informacje, których osoba potrzebuje do zakupu: szybka dostawa, bezpieczne płatności, darmowa dostawa od XY. Możesz też zaproponować dodatkową zniżkę. 

Jeśli po 2-3 mailach osoba nie kupi, wyślij jeszcze jedną wiadomość. Krótki mail tekstowy - zapytaj w nim, co osobę powstrzymało. Dowiesz się, co powoduje porzucone koszyki. 

Na tej podstawie możesz później zoptymalizować proces zakupu.

3. Sekwencja po zakupie

Wysyłamy 4 maile po zakupie: pierwsze 3 skupiają się na budowaniu relacji oraz zadowolenia klienta po zakupie. Podpowiadamy, jak najlepiej wykorzystać produkty, jak o nie dbać oraz zachęcamy do rozmowy, jeśli ma pytania. Zadowolenie klienta bardzo mocno wpływa na zwiększanie retencji.

Następnie prosimy osobę o wystawienie opinii. 

4. Sekwencja na porzucone wizyty.

Osoba wchodzi do sklepi, ale nie dodaje produktów do koszyka. Wysyłamy wtedy 2 maile. W pierwszym pokazujemy najpopularniejsze produkty w sklepie. W drugim przypominamy, dlaczego warto kupić właśnie u nas (USP). 

5. Newslettery.

Wysyłamy 1-2 razy w tygodniu. Do tej pory wysłaliśmy ZERO maili w stylu "promocja". Wszystkie opieramy na innych powodach do zakupu:

  • Opinie klientów, 
  • Polecenia bestsellerów,
  • Nowości, 
  • Krótkie maile od założyciela z poleceniami, 
  • Wskazówki, poradniki + polecenia produktów. 

Da się bez promocji. 

6. bonus: zaproszenie klientów do listy mailowej.

Lista mailowa na start działań to 800 osób (sklep istnieje kilkanaście lat!!). Po miesiącu mieliśmy już 1200 osób. 

Jedną z rzeczy, która w tym pomogła, było zaproszenie klientów do zapisu do newslettera. (a druga to oczywiście popup)

Był to krótki mail tekstowy: "hej, startujemy z newsletterem, tutaj możesz się zapisać jeśli chcesz XYZ.". 

Wszystkie te punkty możesz zrobić w 2-4 dni. 

Powodzenia!

Mikołaj Trojan
flowmail.pl

P.S. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i chcesz darmową konsultację email marketingową, umów rozmowę tutaj