Jeżeli szybko potrzebujesz dodatkowego przychodu w sklepie internetowym, oto
kilka taktyk, które możesz zastosować.
Te taktyki odblokowały dodatkowe 80 tys. przychodu w jednym sklepie w miesiąc:
Oto dokładnie co zrobiliśmy:
1. Popup i sekwencja powitalna.
Natychmiast uruchom popup, aby budować listę mailową. Do tych osób możesz
później wysyłać newslettery i uruchamiać różne sekwencje automatyczne
(porzucone koszyki, wizyty itd.).
Popup powinien konwetować minimum 5%. Tutaj kilka porad,
które pomogą Ci to osiągnąć.
Zbuduj sekwencję powitalną 3-4 maili.
Jej celem jest przekonać osobę do pierwszego zakupu w sklepie. Wykorzystaj do
tego maile:
-
Mail 1: dostarczasz prezent obiecany za zapis do
newslettera.
-
Mail 2: pokazujesz bestsellery i opinie zadowolonych
klientów.
-
Mail 3: wysyłasz mail tekstowy (dla przełamania schematu) -
krótko przypominasz USP i podpytujesz, czemu osoba zwleka z
zakupem.
-
Mail 4: fomo - Twój prezent dziś wygasa.
-
(opcjonalnie) Mail 5: mail tekstowy - być może potrzebujesz
jeszcze czasu, więc kod będzie aktywny jeszcze 48h. Jeśli masz pytania,
odpisz.
2. Sekwencja na porzucone koszyki
Najpierw spróbuj przekonać osobę do dokończenia zakupów. Dostarczaj
informacje, których osoba potrzebuje do zakupu: szybka dostawa, bezpieczne
płatności, darmowa dostawa od XY. Możesz też zaproponować dodatkową
zniżkę.
Jeśli po 2-3 mailach osoba nie kupi, wyślij jeszcze jedną wiadomość. Krótki
mail tekstowy - zapytaj w nim, co osobę powstrzymało. Dowiesz się, co powoduje
porzucone koszyki.
Na tej podstawie możesz później zoptymalizować proces zakupu.
3. Sekwencja po zakupie
Wysyłamy 4 maile po zakupie: pierwsze 3 skupiają się na budowaniu relacji oraz
zadowolenia klienta po zakupie. Podpowiadamy, jak najlepiej wykorzystać
produkty, jak o nie dbać oraz zachęcamy do rozmowy, jeśli ma pytania.
Zadowolenie klienta bardzo mocno wpływa na zwiększanie
retencji.
Następnie prosimy osobę o wystawienie opinii.
4. Sekwencja na porzucone wizyty.
Osoba wchodzi do sklepi, ale nie dodaje produktów do koszyka. Wysyłamy wtedy 2
maile. W pierwszym pokazujemy najpopularniejsze produkty w sklepie. W drugim
przypominamy, dlaczego warto kupić właśnie u nas (USP).
Wysyłamy 1-2 razy w tygodniu. Do tej pory wysłaliśmy ZERO
maili w stylu "promocja". Wszystkie opieramy na innych powodach do zakupu:
- Opinie klientów,
- Polecenia bestsellerów,
- Nowości,
- Krótkie maile od założyciela z poleceniami,
- Wskazówki, poradniki + polecenia produktów.
6. bonus: zaproszenie klientów do listy mailowej.
Lista mailowa na start działań to 800 osób (sklep istnieje kilkanaście lat!!).
Po miesiącu mieliśmy już 1200 osób.
Jedną z rzeczy, która w tym pomogła, było zaproszenie klientów do zapisu do
newslettera. (a druga to oczywiście popup)
Był to krótki mail tekstowy: "hej, startujemy z newsletterem, tutaj możesz się
zapisać jeśli chcesz XYZ.".
Wszystkie te punkty możesz zrobić w 2-4 dni.
Mikołaj Trojan
flowmail.pl
P.S. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i chcesz darmową
konsultację email marketingową, umów rozmowę
tutaj |