Wirtualnemedia.pl- newsletter
Byli dziennikarze TVP i Onetu założyli kanał na YouTube
Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
 
 
 
Newsletter

No to... Frugo!

Ta historia ma drugie dno

Frugo - kultowa marka mojego pokolenia. Marka, wobec której nie można przejść obojętnie.

Dlaczego? Dlatego, że komunikacja tej marki była swego rodzaju manifestem młodego pokolenia lat 90. Jej twórcy: Kot Przybora i Iwo Zaniewski postawili na kontrast z tak nieodległym w tamtym czasie PRL-em i jego smutnym, schyłkowym okresem.

Dzięki temu powstały emocjonalne reklamy, trafiające bardziej do serca niż rozumu. Była to komunikacja, która trafiała do ówczesnych nastolatków, ale była też akceptowana przez ich rodziców. Reklamy pełne młodzieżowego slangu i sytuacji bliskich ówczesnej młodzieży, które mogły stać się dla niej punktem odniesienia.

Mało kto z tamtego pokolenia nie kojarzy strzelania z pestek czy powiedzeń: "No to Frugo" i "Idź po Frugo, zanim wyjdzie". Pokolenia określanego mianem pokolenia Frugo - młodych ludzi, którzy wchodzili w dorosłość w Polsce, o wolność, której walczyli ich rodzice.

W moim okładkowym artykule nie tylko opowiadam o tym, jak powstawały słynne reklamy Frugo. Odkrywam także tajemnice tej marki - od momentu, w którym zrodził się jej koncept, po rynkowy schyłek.  Ale ta cała historia ma też drugie dno. Jakie?

Zapraszam do lektury!


Beata Goczał

dziennikarka Wirtualnemedia.pl


PS Pamiętaj, że jeśli masz newsa, którym chcesz się z nami podzielić (anonimowo bądź nie) czekamy tutaj: redakcja@wirtualnemedia.pl

"Rozwaliłem długopis, wrzeszcząc: sami se to ku**a róbcie!". Kulisy kultowej kampanii "No to Frugo"
 
- Wziąłem ze stołu długopis i wrzeszcząc ,,teraz to sami se to k....a róbcie!" rozwaliłem im go nad głowami o ścianę. Miałem nadzieję, że nie przesadzam, bo wiedziałem, że traktują nas poważnie jako specjalistów. Nie myliłem się. Po emisji ten film stał się wzorcem dla badaczy, jak trafiać do młodego pokolenia - opowiada Iwo Zaniewski, jeden z tworców kampanii Frugo. Kultowe "No to Frugo" to jedna z najczęściej spontanicznie wymienianych kultowych polskich reklam. Po blisko 30 latach odgrzebujemy ją, by wspólnie z jej twórcami przeanalizować, skąd ten sukces i dowiedzieć się, że z tym brandem wiążą się jeszcze inne, ważne z punktu widzenia polskiej reklamy, wydarzenia.  więcej
 
 
Radio Nowy Świat ze stratą w 2024 roku
 
Radio Nowy Świat w 2024 roku pierwszy raz od pięciu lat zanotowało spadek przychodów operacyjnych i ze sprzedaży usług. Przy 10,3 miliona złotych przychodów nadawca miał 979 tys. złotych straty.  więcej
 
 
Republika dogania TVP1. W grupie komercyjnej rządzi TVN
 
W grupie wszystkich widzów liderem oglądalności telewizji w czerwcu pozostała TVP1, ale stacja zanotowała spory spadek. Powodem był fakt, że rok temu pokazywała świetnie oglądane mecze Euro 2024. Na drugie miejsce wskoczyła Republika, awansująca z miejsca siódmego. Stacja Tomasza Sakiewicza miała więcej widzów niż Polsat, TVN, TVP2 czy TVN24. Inaczej jest w grupie komercyjnej, gdzie numerem jeden został TVN.  więcej
 
 
Polscy wydawcy nie chcą rozwoju AI ich kosztem. Zgłosili szereg postulatów
 
Do 1 lipca trwały konsultacje społeczne projektu "Polityka rozwoju sztucznej inteligencji w Polsce do 2030 roku", opublikowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. Postulaty do dokumentu zgłosiły Izba Wydawców Prasy oraz Stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców Repropol.  więcej
 
 
Byli dziennikarze Onetu i TVP założyli kanał na YouTube. "Skandaliczne trio"
 
Dziennikarze Andrzej Gajcy, Michał Rykowski i Filip Grudziński założyli kanał na YouTube "Let's Talk Again". Twórcy zaczęli od nagrywania wywiadów realizowanych z udziałem publiczności. Chcą w swoich rozmowach unikać polityki.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Media Expert zalewa Polskę prostymi reklamami z Cleo. "Przepalenie" budżetu czy geniusz marketingu? więcej
 
Nie tylko wydawcy. Marki również stracą przez AI od Google więcej
 
,,Nie widzę już sensu w robieniu biznesu dla samego zarabiania". Brzoska i Mensah o kulisach spotkania z Obamą więcej
 
Marketingowcy myślą o zmianie branży. "Chcą mieć plan awaryjny" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ