Dokładnie rok temu #L4G zainicjowało powstanie Związku Pracodawców Asian Forum, gdyż… Polsce brakuje strategii współpracy z Azją. Najbardziej zaś potrzebują jej przedsiębiorcy. Rynki azjatyckie należą do najszybciej rosnących na świecie. Odwróceni od nich plecami stracimy największą szansę rozwojową od akcesji do UE.
29 maja w Centralnym Domu Technologii przy ul. Kruczej 50 w Warszawie organizujemy kongres inauguracyjny z udziałem przedsiębiorców, dyplomatów oraz polityków. Poniżej przesyłam agendę oraz listę uczestników, aktualizowaną codziennie na stronie konferencji.
Rejestracja: https://asianforum.pl/
Agenda
9:00 – 9:30 | Rejestracja uczestników i networking
9:30 – 9:45 | Otwarcie – Wizja i misja Związku Pracodawców
• Cel i zadania nowo powstałego Związku.
• Rola organizacji pracodawców w budowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw.
• Kluczowe obszary działania i planowane inicjatywy.
9:45 – 11:00 | Panel I: Polska strategia na Azję – czy istnieje? Jaka powinna być w dobie zmian geopolitycznych?
Wypracowanie rekomendacji dotyczących strategicznych kierunków współpracy, roli organizacji przedsiębiorców w procesie konsultacji i współtworzenia regulacji prawnych, programów promocji i wsparcia inwestycji/ekspansji oraz wypunktowanie tematów trudnych i wymagających udrożnienia.
Janusz Władyczak – Prezes Zarządu KUKE
Marcin Przydacz – Poseł na Sejm RP, b. Szef Biura Polityki Międzynarodowej Prezydenta RP
Ryszard Petru – ekonomista i polityk
Norbert Petrykowski – Poseł na sejm RP
Adam Burakowski – historyk, politolog, publicysta i dyplomata, ambasador RP w Indiach oraz Południowej Afryce
Przedstawiciele organizacji otoczenia biznesu
Główne zagadnienia:
• Rola organizacji zrzeszających przedsiębiorców jako pośrednika między biznesem a instytucjami administracji publicznej
• Przykłady udanych inicjatyw, w których organizacje przedsiębiorców wspólnie z administracją, dyplomacją wypracowały konkretne narzędzia wsparcia.
• Współpraca między inwestorami zagr., ich polskimi partnerami, rola Związku – modele dialogu i dobre praktyki z rynków zagranicznych
• Doświadczenia ze współpracy z inwestorami zagranicznymi – czego potrzebują, współpraca win-win, jakich błędów nie popełniać.
11:00 – 11:20 | Przerwa networkingowa
11:20 – 12:40 | Panel II: Doświadczenia ze współpracy z Azją
Cel panelu:
Identyfikacja kluczowych problemów oraz propozycje działań, jakie Związek Pracodawców może podejmować, aby ułatwiać współpracę gospodarczą z krajami azjatyckimi.
Moderator: Bartosz Komasa – współzałożyciel Asian Forum, ekspert ds. Azji
Amit Lath – Przedstawiciel IPCCI – Indo polish Chamber of Commerce & Industry
Paweł Gołębiowski – Business Development Manager CE Mitsubishi Corporation
Filip Grzelak – Członek Zarządu i współwłaściciel Hatrans
Przedstawiciel Vialto Partners Poland
Główne zagadnienia:
• Bariery i wyzwania we współpracy gospodarczej z krajami Azji (z doświadczeń prelegentów).
• Rola organizacji pracodawców w ułatwianiu kontaktów biznesowych i reprezentacji interesów członków w kontaktach z administracją publiczną, instytucjami.
• Możliwości wsparcia eksportu i inwestycji dla polskich firm – czego brakuje eksporterom?
• Potrzeby i wyzwania dostrzegane przez partnerów zagranicznych – problemy importerów, bariery administracyjne…
• Znaczenie umów handlowych i inicjatyw bilateralnych dla otwarcia nowych kierunków współpracy
12:40 – 13:00 | Przerwa networkingowa
13:00 – 14:00 | Panel III: Automotive w dobie zmian – elektromobilność, nowe marki na polskim rynku, preferencje konsumentów, szanse i zagrożenia z perspektywy sektora
Omówienie wpływu ekspansji chińskich producentów na polski rynek motoryzacyjny. Analiza wyzwań i szans dla konsumentów, producentów i infrastruktury oraz przyszłości branży w kontekście globalnych zmian.
Bartosz Mielecki – Polska Grupa Motoryzacyjna
Łukasz Maliczenko – Electromobility Poland
Łukasz Lewandowski – Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności / EV Klub Polska
Bartosz Miszkiewicz – prezes zarządu SYMLOG
Przedstawiciel STELLANTIS
Główne zagadnienia:
• Transformacja rynku motoryzacyjnego a elektromobilność, jak mogą skorzystać polscy producenci części zamiennych i akcesoriów?
• Konkurencyjność chińskich marek – czy są przewagi? cena, technologia, jakość.
• Czy Polacy są gotowi na nowe azjatyckie marki?
• Jak Polska może skorzystać na tych zmianach?
14:00 – 14:15 | Podsumowanie i zakończenie konferencji
• Planowane kolejne kroki i inicjatywy.
• Zaproszenie do współpracy, członkostwa i działań na rzecz rozwoju przedsiębiorczości.
14:15 – 15:00 | Lunch i networking
Lista uczestników
TIAS Trade
Japan External Trade Organization JETRO
Bank Gospodarstwa Krajowego
Honya Europe
Hiroshi Kaneko Sembako Research
NippON EXPRESS (Deutschland) GMBH
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
Zamzu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu
Ambasador Wietnamu
LEGALLY.SMART
Ambasador Kataru
Colliers
Best Of Poland Pte Ltd
MW Consulting
Kochański&Partners
ENERGY MARKET OBSERVER SP. Z O.O. (ENMARO)
KFB Aacoustics
Embassy of the Republic of the Philippines in Poland
Urząd Miejski w Pabianicach
Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions Poland Sp. z o.o.
RABEN GROUP
Towarzystwa Biznesowe SA
Evorkshop.com
Nippon Express Poland Branch
Hong Kong Trade Development Council
EURO-PARK Mielec
Sharda Group
Polsko-Tajwańska Izba Przemysłowo-Handlowa
SM Mlekpol w Grajewie
Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A.
Specjalna Strefa Ekonomiczna Małej Przedsiębiorczości S.A.
EWL Group
Ebury
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego
SymLog Sp. z o.o.
Vialto Partners Poland
Oddział ARP S.A. we Wrocławiu
JNT GROUP S.A. Sp.K.
Wedel
BNP Paribas
Ambasada Islamskiej Republiki Iranu
.
.
.
--
Pozdrawiam / Best regards,
Konrad Hennig, PhD
Policy Director #Law4Growth
mobile: 576 020 096
konrad.hennig@law4growth.com
http://www.law4growth.com