fillup - formalności wypełnione

Podsumowanie najważniejszych wiadomości tygodnia


28.09-04.10.2026

Paragon fiskalny należy wydać każdemu konsumentowi

Przedsiębiorca dokonujący sprzedaży na rzecz konsumenta musi wydać mu paragon dokumentujący transakcję, a nie tylko zapewnić mu możliwość pobrania paragonu - wynika z indywidualnej interpretacji.

Programista odliczy koszty nauki pilotażu

Rozszerzenie działalności o nowe kody PKD wystarczy, aby koszt szkoleń związanych z tym obszarem można było zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów oraz odliczyć podatek VAT - wynika z indywidualnych interpretacji.

Termin odliczenia kosztu zależy od daty wystawienia faktury w KSeF

Kosztu paliwa, które zostało zużyte do wykonania konkretnej usługi, nie można odliczyć w miesiącu wykonania usługi, jeżeli sprzedawca dopiero w kolejnym miesiącu wystawił w KSeF fakturę dokumentującą zakup paliwa.

Dzięki umowie zlecenia uniknie składek ZUS

Pracownik spełniający kryteria osoby współpracującej jest dla celów ubezpieczeń społecznych traktowany jako osoba współpracująca. Nie ma natomiast podobnej regulacji dotyczącej zleceniobiorców.

Limit dla działalności gospodarczej, dochód ze stosunku pracy

Przedsiębiorca zatrudniony jednocześnie na umowę o pracę może zdecydować, od dochodów z którego z tych źródeł chce odliczyć wpłaty na indywidualne konto zabezpieczenia emerytalnego.

Nadawca: e-file sp. z o.o. ul. Jeziorańska 12, 60‑461 Poznań. tel.: 61 307 17 77, mail: biuro@e-file.pl, www: www.e-file.pl.
KRS 0001202973 Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu Wydział VIII Gospodarczy. Niniejsza korespondencja ma charakter informacyjny.
Państwa adres pocztowy został dobrowolnie zarejestrowany w aplikacji fillup lub e-pity i wyrazili Państwo zgodę na otrzymywanie informacji od e-file. Jeśli jednak nie życzą sobie Państwo otrzymywania informacji marketingowych od spółki e-file, prosimy kliknąć w link: zrezygnuj z otrzymywania wiadomości.