Templates WM - newsletter
Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE /wirtualnemedia.pl

RASP

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Beata Goczał

Piątek, 10 października 2025

Beata Goczał

Złota jesień w telewizji

Tezie o powolnej agonii telewizji linearnej zdają się przeczyć wrześniowe wyniki oglądalności stacji z tzw. wielkiej czwórki, czyli TVN, Polsatu, TVP1 i TVP2. Wszystkie te kanały osiągnęły rok do roku wzrost udziałów rynkowych – i to w grupie 16-59, czyli tej z punktu widzenia biznesowego najważniejszej. To historyczna zmiana na przestrzeni ostatnich lat.

Jak do tego doszło? Widzów przed telewizorami pomogła zatrzymać na pewno nieciekawa pogoda, niezachęcająca do aktywności poza domem. A wyniki głównych stacji we wrześniu ub.r. obniżyła powódź na południu Polski, która przyciągnęła widzów do kanałów informacyjnych.

Ale pogoda nie miałaby tutaj znaczenia, gdyby nie oferta programowa dużych nadawców. Ta okazała się na tyle atrakcyjna, że widownia nie uciekła do serwisów streamingowych, choć tam też nie brakowało ciekawych premier.

Która z nich wygrała wrześniową walkę o widza? Co okazało się zaskoczeniem w jesiennych ramówkach, a co rozczarowało? I czym skończyła się ramówkowa wojna na teleturnieje Polsatu i TVN?

O tym przeczytacie w moim „okładkowym” artykule.

Główne stacje świetnie zaczęły jesień. "Telewizja nie umarła"

Jesienne ramówki dużych nadawców telewizyjnych zadebiutowały z przytupem. Po raz pierwszy od lat wszystkie stacje z tzw. wielkiej czwórki zwiększyły oglądalność. To zasługa kilku czynników: silnej oferty programowej, pogody, wydarzeń sportowych i mniejszego zainteresowania newsami.

więcej

Na Dzisiaj

Adrian Borecki z Republiki zadaje pytania szefowi TVP

Władze TVP i Polskiego Radia maglowane w Sejmie. Reporter Republiki pytał o garnitury

Telewizja

Stuu

Na byłym youtuberze ciążą poważne zarzuty. Prokuratura wyjaśnia, czemu wciąż nie ma go w Polsce

Internet

Materiały promujące kanał Music Box Hits

Nowe stacje nadal bez koncesji. Nie wszyscy uruchomią odpowiedniki MTV