|
|
Podatki w Prasie Codzienny przegląd prasy podatkowej |
Przegląd przygotowywany jest przez zespół doradztwa podatkowego Deloitte na podstawie najważniejszych tytułów prasy codziennej i fachowej prasy podatkowej. W przypadku niektórych artykułów dostęp do pełnej treści jest możliwy dopiero po opłaceniu abonamentu w odpowiednim dzienniku. Linki odsyłające do takich artykułów są przez nas zamieszczane - zgodnie z licznymi sugestiami - dla wygody tych odbiorców, którzy mają opłacony abonament*.
|
|
W dzisiejszym wydaniu: Kiedy sprzedaż nieruchomości uczyni cię przedsiębiorcą? Zwykłe zarządzanie prywatnym majątkiem może być uznane przez organy podatkowe za działalność gospodarczą w obrocie nieruchomościami, co wpływa m.in. na opodatkowanie sprzedaży nieruchomości VAT. Źródło: Monika Grobelska, Przemysław Wydra, Rzeczpospolita Czy korzystanie przez samorządy ze wsparcia doradców podatkowych unieważnia ich decyzje podatkowe? Przełomowe rozstrzygnięcie NSA Jest precedens, na który czekały lokalne władze. Skorzystanie przez samorząd z pomocy kancelarii doradztwa podatkowego przy wydawaniu decyzji podatkowej nie powoduje jej nieważności. Źródło: Aleksandra Tarka, dr hab. Wojciech Morawski, Rzeczpospolita Jeśli najem rozliczamy w firmie, odsetki od kredytu są kosztem Przedsiębiorca zarabiający na wynajmie mieszkań może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów odsetki od kredytu zaciągniętego na ich zakup. Źródło: Przemysław Wojtasik, Rzeczpospolita Zorganizowana część przedsiębiorstwa – skutki podatkowe Wadliwe uznanie zbywanego zespołu składników przedsiębiorstwa za jego zorganizowaną część i następcze niezapłacenie VAT skutkować będzie sankcjami podatkowymi. Źródło: Damian Kronenberg, Rzeczpospolita Spór o większy podatek od gotowych mieszkań w ofercie deweloperów Katowice każą deweloperom płacić większy podatek od gotowych lokali w ofercie – i to za pięć lat wstecz. Kosztowny dla firm precedens, za którym pójdą inne samorządy, czy nadinterpretacja prawa? Źródło: Adam Roguski, Rzeczpospolita Opłata od parasoli nadal straszy właścicieli ogródków piwnych Mimo iż opłata od reklamowania napojów alkoholowych przynosi budżetowi jedynie 22 mln zł rocznie, to jest przedmiotem wielu sporów. Skarbówka chce podatku od np. nalewaków do piwa czy parasoli albo lodówek z logo marki piwa. Przedsiębiorcy postulują zniesienie opłaty, zwłaszcza jeśli Ministerstwo Zdrowia planuje ograniczenie reklamy piwa. Nie brakuje też argumentów, że opłata jest uzasadniona ze względu na społeczną szkodliwość nadużywania alkoholu. Źródło: Monika Pogroszewska, Prawo.pl
|
Zobacz także: |
|
|
*Koszt dostępu do poszczególnych artykułów autorstwa ekspertów Deloitte został nałożony przez podmioty publikujące artykuły, a tym samym posiadające do niego prawa autorskie. Deloitte nie ma wpływu na jego wysokość. |
Dlaczego otrzymuję ten e-mail? E-mail został wysłany ponieważ subskrybujesz Codzienny Przegląd Prasy Podatkowej
|
|
|