INFORMACJA O USŁUGODAWCY ORAZ WARUNKACH USŁUGI ŚWIADCZONEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Krajowy Integrator Płatności Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu, przy plac Andersa 3, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000412357, NIP 7773061579, REGON 300878437, kapitał zakładowy 5 494 980,00 (wpłacony w całości) (dalej: KIP SA) informuje niniejszym, że:
- konsumentem jest osoba fizyczna dokonująca z KIP SA czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- usługa płatnicza świadczona przez KIP SA za pomocą tpay.com jest dla konsumenta całkowicie nieodpłatna i nie obciąża konsumenta żadnymi kosztami;
- usługa świadczona jest na żądanie konsumenta natychmiastowo po zainicjowaniu transakcji, tj. przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy pomiędzy KIP SA a konsumentem;
- konsument realizuje transakcję w następujący sposób:
- w przypadku e-przelewu konsument jest zobowiązany umieścić identyfikator transakcji w tytule przelewu bankowego wykonywanego na konto bankowe serwisu pod rygorem niezrealizowania danej płatności, w przypadku e-transferu identyfikator uzupełniany jest przez bank; konsument winien zachować unikalny identyfikator transakcji dla celów kontroli stanu tej płatności;
- każda wpłata dokonana na jedno z kont bankowych serwisu jest dedykowana na realizację wyłącznie tej transakcji, której identyfikator został wprowadzony jako tytuł wpłaty. W przypadku podania przez konsumenta w tytule przelewu bankowego błędnego identyfikatora transakcji, KIP SA nie ponosi odpowiedzialności za cel na jaki pójdą wpłacone środki;
- po dokonaniu przez konsumenta wpłaty, serwis niezwłocznie potwierdza w banku wykonanie płatności;
- niezwłocznie po otrzymaniu potwierdzenia dokonania płatności serwis informuje konsumenta i portal odbiorcy płatności o poprawnym wykonaniu płatności;
- obsługa każdego z wykazanych banków może być okresowo wyłączana w serwisie, w szczególności w okresie przerw w przekazywaniu przelewów między kontami wewnętrznymi danego banku, a także w okresach niedostępności konta serwisu w takim banku poprzez Internet.
- świadczenie usługi płatniczej przez KIP SA nie jest związane z żadnymi dodatkowymi kosztami (ponad zwykłe koszty) ponoszonymi przez konsumenta wynikającymi z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość; koszty o których mowa w zdaniu poprzedzającym, konsument ponosi we własnym zakresie;
- prawem właściwymi, które stanowi podstawę dla stosunków KIP SA z konsumentem przed zawarciem umowy na odległość i po jej zawarciu jest prawo polskie;
- z uwagi na wyrażone w umowie żądanie konsumenta wykonania przez KIP SA usługi przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy, konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy;
- konsument ma także możliwość skorzystania z pomocy podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Podmiotami uprawnionymi do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich z zakresu usług finansowych są:
- Rzecznik Finansowy (więcej informacji na stronie: rf.gov.pl/polubowne),
- Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego (więcej informacji na stronie: knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny).
Szczegółowe informacje dotyczące pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dostępne są na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, pod adresem: polubowne.uokik.gov.pl.