CX Czwartek #161
 Newsletter od Ideacto
Otwórz w przeglądarce 

CX Czwartek #161

Choć sierpniowy krajobraz kusi spokojem i odpoczynkiem, w projektowaniu wciąż dzieje się sporo.

W dzisiejszym wydaniu newslettera przyglądamy się, jak tworzyć bardziej zrozumiałe polityki prywatności, co grywalizacja może wnieść do programów lojalnościowych i dlaczego AI nie zastąpi myślenia systemowego w designie.

        Polityka prywatności, która nie odstrasza

        Słowa kluczowe: UX writing, dokumenty prawne, przejrzystość

        Choć większość z nas klika "akceptuję" bez czytania, dobrze zaprojektowane dokumenty prawne budują zaufanie i chronią firmę. Kluczem jest połączenie wymogów prawnych z przystępną formą - np. stosując rozwijane sekcje szczegółowe czy praktyczne przykłady zamiast abstrakcyjnych sformułowań. Badania pokazują większą skłonność użytkowników do angażowania się w produkt, gdy czują się dobrze poinformowani o swoich prawach. W artykule opublikowanym na blogu Medium znajdziecie zestaw praktycznych wskazówek dotyczących tworzenia przystępnych i przejrzystych treści z obszaru prawa.


        Grywalizacja w programach lojalnościowych

        Słowa kluczowe: dynamiczne nagrody, autonomia użytkownika, mechanika gier

        Tradycyjne programy lojalnościowe opierają się głównie na statycznym modelu "kup X, dostań Y", co szybko się nudzi. Badania pokazują jednak, że wprowadzenie elementów z gier - jak możliwość wyboru własnej ścieżki rozwoju czy czasowe wzmocnienia - może zwiększyć zaangażowanie nawet o 44% (przykład Starbucks). Kluczem jest zapewnienie użytkownikom autonomii poprzez różnorodne akcje i nagrody, zamiast ograniczania ich do samych zakupów. Ciekawy przykład to system "consumables" - czasowych bonusów, które użytkownik może aktywować w wybranym momencie. Więcej o tym jak utrzymać równowagę ekonomiczną systemu, jednocześnie tworząc przestrzeń do strategicznych wyborów użytkownika przeczytacie tutaj.


        AI w projektowaniu: szybkość czy jakość?

        Słowa kluczowe: AI, product design, automatyzacja

        Choć sztuczna inteligencja obiecuje błyskawiczne tworzenie interfejsów, może jednocześnie zabijać kluczową dla UX umiejętność myślenia systemowego. Zespoły projektowe coraz częściej skupiają się na szybkiej produkcji interfejsów, pomijając głębszą analizę ekosystemu produktu i wzajemnych powiązań między jego elementami. Zbyt rzadko pada pytanie o jakość i skalowalność takich rozwiązań. Warto pamiętać, że AI to akcelerator zadań, nie gotowy produkt. Po więcej obserwacji na ten temat odsyłamy do artykułu.


        Grupa Ideacto Sp. z o.o., ul. Agrestowa 139/7, 53-035 Wrocław, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000858322. Kapitał zakładowy w wysokości 5.000 zł opłacony w całości. Numer NIP 8992885051.

        Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ zapisałeś/aś się na newsletter poprzez stronę IDEACTO lub pobrałeś/aś którąś z naszych darmowych publikacji. 

        Wypisz się