Klienci lubią parki, galerie i ulice handlowe
Kasandryczne wizje nieodwracalnego końca tradycyjnego handlu i zastąpienia go przez e-commerce nie sprawdziły się. Koronawirusowe obostrzenia wpłynęły jednak na preferencje i zwyczaje zakupowe klientów, a w odpowiedzi na nie zmieniła się także rynkowa oferta – mówią eksperci firmy doradczej JLL, analizując sytuację na rynku nieruchomości handlowych.
Oferta polskiego rynku jest bardzo bogata. Mamy centra i parki handlowe, mamy nieruchomości mixed use. Lokale handlowe powstają też w parterach budynków mieszkalnych. Rozwijają się ulice handlowe.
W obiektach handlowych jest coraz więcej gastronomii, rozrywki, sieci drogerii. Jak wskazuje JLL, coraz częściej pojawiają się tam także dyskonty niespożywcze.
O rozwoju parków handlowych w rozmowie z Adamem Roguskim mówi Bartosz Nowak, partner zarządzający w firmie Scallier. - Wiele inwestycji, głównie w powiatach, powstaje bez mocnych przesłanek. Sprawne zarządzanie najmem i infrastrukturą będzie kluczowe dla przyszłości parków i centrów convenience – mówi Nowak.